It's Almost Over

6 mei 2018 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Sorry, sorry, sorry, duizendmaal sorry. Ik heb echt veelte lang niet geschreven. Ik kwam ook letterlijk net achter het feit dat Thomas de laatste blog zelfs heeft geschreven, ik schaam me een beetje. Maar helaas, ik kan niet terug in de tijd om nog een paar blogs extra te schrijven.

Er zijn alweer zoveel dingen gebeurt in de tussentijd, te veel dingen om in detail te beschrijven. Daarom zal ik een kleine samenvatting maken van de hoogtepunten van de afgelopen tijd:

Twee weken nadat Thomas hier was, kwam Carina (m'n nicht) alweer langs. Ze kwam aan op donderdagavond en bleef het hele weekend tot maandagochtend. Samen hebben we genoten van het mooie weer (want ja, het is zo nu en dan ook eindelijk mooi weer in Boston), we hebben de stad bekeken, de campus bekeken, lekker uit eten geweest, maar we hebben vooral veel gewinkeld, heel veel gewinkeld. En met we bedoel ik vooral Carina. Maar he, ik geef d'r geen ongelijk. Kleding is hier zooo veel goedkoper dan in Nederland, echt heerlijk! Helaas heb ik te weinig geld én te weinig bagageruimte om veel mee te kunnen nemen. Maar al met al hebben we een super gezellig weekend gehad met z'n tweeën, waarna Carina nog een aantal dagen verder kon genieten in New York.

Lang alleen was ik niet, want het weekend daarop kwamen papa, Mike en Kaylee alweer langs. Voordat ze kwamen leefden we al een aantal dagen in dezelfde tijdzone, aangezien zij eerst in New York waren. Dit was leuk, want nu konden we elkaar gewoon de hele dag spreken! Op vrijdagmiddag stond ik zenuwachtig te popelen op het station van Back Bay waar papa, Mike en Kaylee aankwamen met de trein vanuit New York. Natuurlijk was ik veel te vroeg, maar na bijna een uur waren ze er eindelijk. Na bijna 4 maanden konden we elkaar eindelijk weer in de armen sluiten, wat een heerlijk gevoel. We verbleven met z'n vieren in een hotel middenin de stad. Het hotel was prachtig en Kaylee kon vooral niet wachten om te gaan zwemmen. Tijdens dit weekend hebben we de stad verkent, hebben we wat gewinkeld, zijn we mijn huis en de campus wezen bekijken, maar bovenal hebben we heel erg veel van elkaars gezelschap genoten. Op maandagavond vlogen ze weer terug naar huis en het afscheid nemen was opnieuw niet makkelijk. Een troost was wel dat de volgende keer dat ik ze weer zie, het niet maar voor een paar dagen zal zijn, maar voor een veel langere tijd.

Die maandagavond ging ik ook naar mijn eerste Red Sox game in Fenway Park, een honkbalwedstrijd. Honkbal is een hele populaire sport in Amerika en de Red Sox zijn een groot en bekend team, daarbij ook het team uit Boston! The game vond plaats in de open lucht en helaas regende het en was het koud. Na twee uur hield ik het dus ook maar voor gezien, maar een leuke ervaring was het zeker.

De afgelopen week heb ik mijn laatste lessen aan Boston College gevolgd. Onvoorstelbaar hoe snel de tijd is gegaan, het semester is gewoon al bijna voorbij. Op het moment ben ik druk bezig met mijn finals, de eindtoetsen van alle vijf de vakken die ik volg. Het afgelopen weekend heb ik mezelf dan ook opgesloten in mijn kamer en ben ik non stop bezig geweest met het maken van mijn finals. Gelukkig heeft mijn huisgenootje Emma mij gisteravond even mee het huis uit gesleurd. Samen zijn we wat wezen eten en daarna zijn we ook nog ergens een heerlijk welverdiend ijsje gaan halen. Het is fijn om met andere studenten te wonen die allemaal in hetzelfde schuitje zitten en allemaal keihard werken om alle finals klaar te krijgen. Zo heb je een beetje steun aan elkaar.  Op dit moment heb ik er 3 af en moet ik er nog 2, ik ben dus al over de helft!

Aanstaande donderdag ben ik helemaal klaar met mijn semester aan Boston College. De tijd is gevolgen. Gelukkig hoef ik nog niet gelijk naar huis, de woensdag erop (16 mei) vlieg in namelijk naar Washington D.C. Daar blijf ik 3 nachtjes en op zaterdag 19 mei vlieg ik door naar San Diego in Californië. In Californië ga ik nog ruim 3 weken met de trein rondreizen. Al dit reizen ga ik in mijn eentje doen, een hele uitdaging, maar hopelijk een geweldig avontuur om nooit te vergeten. Uiteindelijk zal in eindigen in San Francisco, want vanuit San Francisco zal ik op 11 juni terug naar Amsterdam vliegen, waar ik op dinsdag 12 juni aan zal komen.

Zo, in een half uurtje heb ik toch een aardige samenvatting weten te schrijven van de afgelopen weken en jullie op de hoogte gebracht van mijn plannen voor de komende weken. Ik zal de komende tijd proberen wat vaker te schrijven, want waarschijnlijk zal ik veel dingen meemaken en dus ook veel te vertellen hebben. Ik heb ongetwijfeld ook wat meer tijd dan, want om school hoef ik me dan niet meer druk te maken!

Succes op werk/school/etc. allemaal!

Heel veel liefs,
Angela

PS. Laat lekker veel berichtjes achter allemaal, want dat vind ik heel erg leuk om te lezen!

1. Corry Marks-Vlastuin:
    Hoi Angela,
    Ik vroeg mij idd al af waar je verslag bleef.
    Maar het zij je vergeven hoor.
    Ik had al zo'n vermoeden dat je erg druk was met de familiebezoeken.
    En je school niet te vergeten.
    Maar je bent er bijna, lekker.
    En dapper van je hoor, je eenmanstrip.
    Maar ook eigen baas over je tijd en uitjes.
    Ik ben wederom benieuwd naar je verhalen.
    En fijn dat je een leuke tijd hebt gehad met de familiebezoeken.
    Carina heeft het ook erg gezellig met je gehad vertelde ze.
    Mooi dat het zo kan allemaal.
    Maar je tijd daar zit er alweer bijna op daar, ga je het heel erg missen?
    Ik wens je nog een heel mooie tijd verder.
    Pas vooral goed op jezelf en geniet van al het moois dat op je weg komt.
    Groeten Harry en Corry.
  2. Annelies Gijsbertse:
    7 mei 2018
    Lieve Angela, bedankt voor je update. Leuk om allemaal weer te lezen! Enne.... met die eindtoetsen komt het vast wel goed, daar hoef jij je volgens mij geen zorgen om te maken :-) We wensen je een hele fijne tijd in Californië. Dapper dat je zo'n avontuur aangaat. Geniet ervan en we kijken ernaar uit dat je over een week of 5 weer in Barneveld terug zal zijn! Liefs
  3. Tatjana:
    7 mei 2018
    Hi Angela, nog heel even doorzetten en dan begint een nog leuker avontuur! Succes alvast met het afronden van je finals en heel veel plezier tijdens je rondreis, stoer zeg helemaal alleen! Je durft wel! Maar ja je bent dan ook wel heel stoer, als je t al zo lang volhoud met Thomas hihihihi. Sorry Thomas ;) nou dikke kus en tot gauw in Nederland!
  4. Joyce van de beek:
    7 mei 2018
    Super leuk om steeds weer te lezen! Heel erg veel succes met de laatste lootjes. En wat super vet dat je daarna gaat reizen 😍 geniet er nog maar goed van!
    Groetjes joyce
  5. J Tick:
    9 mei 2018
    Lieve Angela nou zo,n lang verhaal.dat heb je wel weer goed gemaakt.leuk hoor. Wens je heel fijne vacantie in Californië.en fijn dat je snel terug kom.en dat je zoveel bezoek gehad heb in dat half jaar.lieve gr t Opa Oma.
  6. Kaylee:
    21 mei 2018
    Ja idd ik had zin om te zwemmen😂 maar geef me ongelijk😂💖