IT’S TIME TO GO HOME

11 juni 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het is zover, vandaag kom ik na ruim 5 maanden weer terug naar Nederland. Het is onwerkelijk, dat ik straks weer in m’n eigen huis ben, in m’n eigen bed lig. Maar eerlijk is eerlijk, ik kan niet wachten. Ik heb enorm veel zin om weer thuis te zijn. Toch is het ook raar, het is raar dat ik de VS voorlopig achter me laat. De VS is de laatste maanden ook echt als thuis gaan voelen en dan natuurlijk vooral Boston. Ik ga m’n huisgenootjes en ook BC missen. Ik heb enorm leuke maanden gehad daar. Maar aan alles komt een eind, zo ook aan deze geweldige exchange ervaring.

Ook mijn reis door Californië was geweldig, ik heb zoveel mooie dingen gezien, zoveel leuke dingen gedaan en zoveel leuke mensen ontmoet.

Om jullie nog weer even helemaal bij te praten zal ik jullie nog even vertellen wat ik de afgelopen week heb uitgespookt. Vorige week zondag was ik even 1 dagje in San Francisco en heb ik Alcatraz bezocht, het eiland dat ooit een gevangenis is geweest. Dit was enorm leuk. Door middel van verschillende live tours en een audiotour van de celblokken ben ik van alles te weten gekomen over hoe het er daar aan toe ging. Die middag heb ik ook nog pier 39 en Fisherman’s Wharf bezocht. ‘s Avonds ben ik redelijk vroeg gaan slapen want die maandag vertrok ik al om 7 uur ‘s ochtends naar South Lake Tahoe.

In South Lake Tahoe heb ik een super gave hike gedaan in het Van Sickle Bi-State Park. Tijdens deze hike had ik een spectaculair uitzicht over het meer en ben ik helemaal naar een waterval gelopen. Uiteindelijk ben ik zo’n 5 uur bezig geweest. De volgende dag heb ik nog gekayaked op het meer, wat ook heel erg leuk en heel erg mooi was. Afgelopen donderdag ben ik vanuit South Lake Tahoe terug gegaan naar San Francisco. M’n bus vertrok pas om 2 uur ‘s middags, dus voor die tijd heb ik in de bios de film Book Club gekeken, zeker een aanrader, erg hilarisch en romantisch.

Mijn laatste dagen in de VS heb ik dus doorgebracht in San Francisco. Vrijdag heb ik met het hostel een fietstour over The Golden Gate Bridge gedaan. Al snel leerde ik twee leuke meiden kennen, Kelcey en Emma, en met z’n drieën hebben we een leuke maar vermoeiende dag gehad. ‘s Avonds waren ook Stan en Daan in San Francisco en met hen heb ik gegeten en wat biertjes gedronken. Zaterdag heb ik San Francisco verder ontdekt, ik heb The Mission, Dolores Park, de wijk Castro en het Golden Gate Park bezocht. ‘s Avonds heb ik gegeten met een meisje die ik in San Diego had ontmoet en in het hostel hebben we nog wat gedronken en een potje gepoold. Zondag ben ik op een tour naar het Yosemite National Park geweest. Helaas viel deze tour nogal tegen. De tour bestond vooral uit heel veel in de bus zitten (aka ruim 10 uur) en het National Park krioelde van de toeristen, vreselijk. Ja het was mooi, maar het was het niet helemaal waard. Maar goed, dit is het eerste van mijn reis dat echt een beetje tegenviel, dus eigenlijk mag ik ook niet klagen.

Vandaag heb ik zelfs nog geluncht met Tina, een vriendin die ik ontmoet heb tijdens mijn exchange is Boston. Zij was toevallig ook in San Francisco. Dit was een erg leuke afsluiting van mijn laatste dag in de VS.

Al met al heb ik enorm genoten. Genoten van mijn exchange in Boston en genoten van mijn reis. Ik zal voor de rest van mijn leven vol geluk terugkijken op deze geweldige ervaring.

Nu moet ik wachten tot mijn vliegtuig vertrekt (4 uur ‘s ochtends Nederlandse tijd). Natuurlijk is mijn vliegtuig ook weer eens een uur vertraagd. Dan nog even 13,5 uur vliegen inclusief overstap in IJsland en dan sta ik weer met beide voeten op Nederlandse bodem, ik kan niet wachten!

Tot snel in Nederland lieve mensen, kan niet wachten om jullie allemaal weer te zien!

Liefs, Angela

1. Mike:
    Goede vlucht! Xx
  2. Joanne van Beek:
    12 juni 2018
    Goede vlucht! Hopelijk kom je veilig in Nederland aan! Was leuk om mee te mogen genieten van je reis! Je bent een topper😚
  3. Jacobine:
    Ha angela,
    Wat een verhaal weer leuk ok het te lezen!
    Ik wens je een hele goeie terug vlucht toe en welkom weer in Nederland!
  4. Corry Marks-Vlastuin:
    Hoi Angela,
    Wat een mooie ervaringen heb je opgedaan.
    Fijn dat het je zo goed heeft mogen gaan in de VS.
    Nogmaals een goed vlucht en welkom thuis.
    Groeten Harry en Corry.
  5. Margreet:
    12 juni 2018
    Hey Angela! Wat heb ik genoten van jouw verhalen! Fijn dat je weer naar huis komt. Goede vlucht; niet nog meer vertraging hoop ik.. Ga je binnenkort spreken!! Groetjes, Margreet