LIFE IN THE USA

23 januari 2018 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Hoi hoi lieve mensen!

Sorry dat ik al bijna twee weken niks van me heb laten horen. Ik was een beetje te druk met acclimatiseren. Vandaag precies twee weken geleden, ben ik hier aangekomen. Het klink zo raar, want ik heb het gevoel alsof ik hier al veel langer ben. Ik denk dat het komt doordat ik hier in de afgelopen twee weken al een vrij compleet leven heb opgebouwd. Ik heb mijn routine in het huis grotendeels gevonden, ik doe mijn boodschappen, ik ben weer aan het studeren, ik heb vrienden gemaakt en ik ben aan het sporten.

Ik voel me heel erg thuis in mijn nieuwe huis. Mijn huisgenootjes Emma, Carly, Gaby, Shay en Marissa zijn stuk voor stuk hele leuke meiden. Ze hebben mij met open armen ontvangen, wat heel erg fijn is. Boodschappen doen blijft hier een beetje een opgave, want een supermarkt zit niet om de hoek. Gelukkig gaat er vanaf Boston College (BC) van donderdag tot en met zondag een gratis shuttle busje naar een groot winkelcentrum, waar ook een supermarkt bij zit. Ik heb daarom besloten om twee keer in de week boodschappen te doen met dat busje. Wat ik alleen al aan de lijve ondervonden heb, is dat ik niet al te veel in één keer moet inslaan. Want 8 tassen vol boodschappen krijg je in je eentje niet mee naar huis gesleept (gelukkig rijden er wel genoeg Ubers rond in Boston, haha).

Tijdens de eerste introductiedag op de universiteit (op 12 januari) heb ik mijn mede Nederlandse uitwisselingsstudenten ontmoet. Twee van de UvA en twee van University College Utrecht. Als Nederlanders in een ander land krijg je natuurlijk al snel een band, en sinds die tijd trekken we dan ook met elkaar op. Tijdens de tweede introductiedag (afgelopen zondag), heb ik mijn International Assistant (IA) Emma ontmoet. Zij zit in het laatste jaar van haar studie aan BC en helpt mij met eigenlijk alles wat ik wil weten. Afgelopen zondag heb ik met haar en haar vrienden de American Football game gekeken, de New England Patriots (uit Boston!) vs. de Jacksonville Jaguars. De New England Patriots hebben gewonnen, wat betekent dat zij op 4 februari naar de Super Bowl gaan. Dit is extreem populair is de VS en zal voor ons hier in Boston een groot spektakel worden, aangezien ons eigen team meespeelt!

Op de universiteit heb ik het ook heel erg naar mijn zin. Ik volg de meeste vakken binnen de Carroll School of Management (onderdeel van Boston College), namelijk 'Organizational Behavior', 'Leadership', 'Globalization, Culture and Ethics' en 'Marketing Principles'. Ik vind deze business vakken echt heel erg interessant! Toch is de cultuur op Amerikaanse universiteiten wel heel anders dan op Nederlandse universiteiten. Hier in de VS speelt alles zich af op de campus en iedereen maakt deel uit van de community. Ook is het heel erg belangrijk om actief deel te nemen aan de lessen, dus veel vragen stellen, je bijdrage leveren aan discussies in de klas, etc. Hiervoor krijg je zelfs een cijfer. Dit is wel even wennen, ten eerste omdat dit in Nederland niet echt het geval is en ten tweede omdat ik het soms nog wel lastig vind om datgene wat ik wil zeggen, goed te vertalen naar het Engels. Hopelijk zal dat me met de tijd beter afgaan.

Aangezien het hele leven zich afspeelt op de campus, heeft BC ook een eigen recreatie complex met alle sportfaciliteiten die je maar kan bedenken. Fitness, groepslessen, zwembaden, tennis- en squashbanen, basketbal-, volleybal- en voetbalvelden en sauna's. En waarschijnlijk ben ik nu nog de helft vergeten. Ik ben ondertussen al wezen bootcampen, heb me aangemeld voor tennislessen en ben lid van een walleyball team samen met andere internationale studenten. Walleyball is een soort volleybal, maar dan op een squashbaan waarbij de bal ook de muren mag raken. Volgende week beginnen de wedstrijden hiervan en natuurlijk gaan we voor de winst!

Volgende week maandag is het mijn verjaardag en word ik eindelijk 21! Wat hier in de VS wel een hele relaxte leeftijd is, aangezien ik dan ook hier legaal een biertje of een wijntje mag drinken! Toch zal het wel een gekke verjaardag worden zonder Papa, Mike, Kaylee, Thomas en alle andere lieve mensen in mijn leven. Maar hoe dan ook een speciale ervaring!

Al met al heb ik het dus enorm naar mijn zin hier in Boston en ben ik blij dat mijn tijd hier nog lang niet ten einde is!

Heel veel liefs,
Angela

1. Annelies Gijsbertse:
    24 januari 2018
    Lieve Angela, dank je wel voor je update. Mooi om te lezen. En wat fijn en knap dat je in 2 weken je leven al zo op de rit hebt daar! Geniet ervan! Liefs van ons hier
  2. Corry Marks-Vlastuin:
    Hoi Angela,
    Goed om te lezen dat het je goed gaat daar.
    En dat alles zo voorspoedig mag gaan.
    Alleen zul je qua boodschappen sjouwen je broertje wel missen vermoed ik. Haha.
    Maar we wensen je een keuke en leerzame tijd toe.
    Maar dat gaat goed komen zo te lezen.
    Groeten Harry n Corry.
  3. Julia:
    24 januari 2018
    Fijn dat je zo geniet lieve ang! ❤️
  4. Margreet:
    24 januari 2018
    Leuk om jouw verhaal te lezen Angela! Wat een ander leventje! Geniet van elke minuut! Groetjes van ons!
  5. Topjes:
    25 januari 2018
    Ans..! Wat leuk je berichten.
    Blij dat je t goed naar je zin heb!!!
    Hopen maandag fijne verjaardag.veel liefs de buurtjes
  6. Carla:
    26 januari 2018
    Fijn Angela dat je zo snel gesetteld ben, heel veel plezier, en geniet ervan!