Living the California dream

3 juni 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hier ben ik weer, ondertussen alweer een paar weken rond aan het reizen! Een paar weken geleden kwam ik na een niet zo'n geweldig stedentripje in Washington DC aan in San Diego. Hier begon mijn trip door Californië. Tot nu toe geniet ik volop van Californië. Het hostel in San Diego was ge-wel-dig! Zulke leuke mensen, zulke leuke activiteiten, zo'n leuke omgeving, het was top. Ik was de avond dat ik aankwam nog geen 20 minuten in het hostel of ik had al nieuwe vrienden gemaakt en was mee op de kroegentocht. De hoogtepunten van mijn 4 dagen in San Diego zijn; yogales op het strand, fietstocht door de stad, tripje naar La Jolla, de prachtige zonsondergang, het bonfire op het strand en fietsen door Balboa park!

Na San Diego vertrok ik met de trein naar Los Angeles. Hier sliep ik 1 nachtje in Hollywood, heb ik over the walk of fame gelopen en the Hollywood sign gezien. Het hostel waar ik verbleef was niet zo geweldig, dus ik was blij dat ik hier maar een nachtje was. Hierna verbleef ik 3 nachten in een hostel in Santa Monica in LA. Ik was hier al vroeg en ondertussen bleek dat Stan en Daan ook in LA waren. Ze vroegen of ik een dagje met hen mee wilde, wat voor mij erg handig was want zij hadden een auto gehuurd. Met de auto reden we eerst naar the Getty Center en daarna naar the Griffith Observatory. Aan het eind van de dag aten we bij een Korean BBQ Restaurant, waar we op onze eigen grill in de tafel ons vlees konden bereiden! De volgende dag ben ik vanuit Santa Monica naar Venice Beach gelopen om hier het bekende Skate Park en Muscle Beach te bekijken. Rond de middag kwamen ook Stan en Daan naar Venice Beach en hebben we een fiets gehuurd om the Venice Canals en the Santa Monica pier te bekijken. De volgende dag was het tijd voor mijn allereerste surfles, iets waar ik al lang naar uitkeek! Het was een geweldige ervaring, ik heb het zelfs een heel aantal keer voor elkaar gekregen om te staan op mijn surfplank! Surfen is echt super leuk en ik kan het iedereen aanraden! Om dichterbij het treinstation te zitten wisselde ik de volgende dag weer van hostel. Die dag heb ik downtown LA bezocht, heb ik Grand Park en the Disney Concert Hall bezocht.

Na LA had ik er even genoeg van om m’n kamer elke nacht opnieuw met vreemden te delen, vreemden die me ook elke ochtend opnieuw vroeg wakker maakten. Ik had behoefte aan wat privacy en rust. Dit vond ik in Palm Springs, met andere woorden in de woestijn, met temperaturen die elke dag opliepen tot 40 graden! Hier verbleef ik 4 nachten in een immens grote kamer, of eigenlijk meer een appartement. Compleet met groot tweepersoonsbed, keuken en vaatwasser, alles voor mij alleen. 4 dagen lang genoot ik hier van m’n rust, ik heb dan ook niet veel anders gedaan dan uitgeslapen, aan het zwembad gelegen, m’n boek gelezen en lekker voor mezelf gekookt. Ohja, en ik ben nog een keer naar de bioscoop en de winkelstraat geweest (zonder iets te kopen). Al met al, een paar heerlijk relaxte dagen.

Vrijdag was het tijd om terug naar LA te gaan. Ik sliep maar 1 nachtje in LA, want gisteren heb ik een 12 uur durende treinreis naar San Francisco overleefd! De treinrit was verder super, het uitzicht was prachtig, de stoelen waren heerlijk en ik heb lekker veel serie gekeken. Geen slechte dag moet ik zeggen. Vandaag ben ik in San Francisco en morgen vertrek ik alweer naar South Lake Tahoe. Daar blijf ik nog 3 dagen, waarna ik weer terug kom naar San Francisco om de laatste dagen van mijn avontuur door te brengen. 11 juni stap ik in het vliegtuig, terug naar Amsterdam, terug naar huis. Ook daar kijk ik enorm naar uit, ik mis iedereen thuis. In het bijzonder natuurlijk papa, Thomas, Mike en Kaylee (NEE, DIT IS NIET IN DE VOLGORDE VAN WIE IK HET MEESTE MIS, maar van oud naar jong (ja pap, je bent oud), dit om eventuele misverstanden en ruzies te voorkomen ;) ik mis jullie allemaal evenveel!). Anyway, tot binnenkort allemaal, misschien eerst nog op deze blog of misschien wel gewoon in levende lijve (ligt eraan hoeveel zin ik heb om te schrijven haha). Tot snel!

Dikke kus, Angela

Ps. OHJA, niet vergeten! Ik heb veel foto’s en video’s in de albums geplaatst, zeker een kijkje waard! Wees gerust, ik sta zelf niet op al te veel foto’s, dus je zult niet te veel pijn aan je ogen hebben ;)