And so it began

9 januari 2018 - Schiphol, Nederland

Hier zit ik dan, in mijn eentje in een La Place restaurant op Schiphol. Het avontuur is nu toch echt daadwerkelijk begonnen. Hoe het voelt? Alsof ik in mijn eentje op het puntje van een berg sta, klaar voor de vrije val.

​Na een gezellig vroeg ontbijt (6.45 uur!), een kopje koffie, en een verrassings afscheidsknuffel van Anne Petersen, was het tijd om te vertrekken naar Schiphol. Na nog geen 5 minuten in de auto ontving ik een sms van Icelandair, mijn vlucht was vertraagd met 1 uur en 40 minuten. We zijn omgekeerd naar huis, waar ik gelijk Icelandair heb gebeld want ik zat in de stress over mijn overstap in IJsland. Zij vertelden mij dat ik mijn overstap gewoon zou halen, want door het slechte weer in Reykjavik zouden alle vluchten vertraging oplopen.

​Na een uurtje vertrokken we opnieuw naar Schiphol. Eenmaal op Schiphol ontving ik weer een sms. Mijn vlucht was met nog een extra uur vertraagd. Ik zou nu vertrekken om 15.40 uur. Thomas, papa, Mike en Kaylee bleven nog wat langer met me wachten en ook Anne van Ginkel kwam naar Schiphol om me uit te zwaaien.

Met al mijn bagage op Schiphol

​Om 12 uur begon het besef bij mij in te slaan. Wow, ik vertrek gewoon voor een half jaar naar Boston. Het komende half jaar ben ik compleet op mezelf aangewezen en moet ik deze intens lieve mensen om mij heen missen. De tranen begonnen op te wellen. We liepen naar de vertrekhal en ik kon mijn tranen nog maar moeilijk bedwingen. Eenmaal in de vertrekhal was het echt tijd om afscheid te nemen. Een moeilijk moment, maar wel eentje waar we allemaal even doorheen moesten.

Afscheid nemen van mijn liefste

​De douane was ik met 10 minuutjes voorbij. Daarna heb ik mijn plekje hier in het La Place restaurant geclaimd om de komende uren te wachten. Mijn vlucht naar Reykjavik is ondertussen nog verder vertraagd, hopelijk vertrek ik om 17.40 uur en kan ik gewoon overstappen naar mijn vlucht naar Boston. We zullen het zien, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Angela

​PS. Vergeet je niet aan te melden voor de mailinglijst! (Onderaan de pagina wanneer je dit leest op je telefoon en rechts wanneer je dit leest op je laptop of comupter)

1. Harry Marks:
    Hoi Angela,

Heel veel plezier en leerzame ervaringen toegewenst en doe voorzichtig.

Groetjes Harry & Corry
  2. Carla:
    9 januari 2018
    Oh nee hè, balen van die vertraging! Maar gaat vast goed komen! We gaan je volgen op je blog! Liefs van ons!
  3. Anja:
    9 januari 2018
    Wens je een hele goede vlucht Angela, en natuurlijk hoop ik dat je hele reis goed verloopt. Heel veel succes en maak er een mooie tijd van, #herinneringen maken.
    Ga je zo goed mogelijk volgen👌
  4. Colinda:
    O jee ..
    Dat begint goed 😬
    Ben benieuwd naar al je ervaringen !!
    Groetjes ons !!